امروزه دستگاه لیزر CO2 در صنعت کاربرد فراوانی دارد. با استفاده از این نوع دستگاه لیزر به راحتی میتوان بر روی انواع مواد غیر فلزی از جمله شیشه، چرم، چوب، پلاستیک، سنگ، پارچه، اکرلیک، پلکسی گلاس، مواد پلیمری و کامپوزیتی حکاکی کرد.
همانطور که اشاره شد، یکی از موارد استفاده دستگاه لیزر CO2 حکاکی بر روی انواع شیشه تخت (آینه یا شیشه پنجره)، منحنی و گرد (انواع لیوان و گیلاسی) و حجیم و مخروطی (انواع بطری) میباشد. در واقع این دستگاه امکان ایجاد انواع حک و شکل های متنوع را بدون آنکه آسیبی به سطح شیشه وارد و یا شکسته شود، فراهم ساخته اند.
پیش از انتخاب دستگاه لیزر و شروع فرایند حکاکی بر روی شیشه، باید میزان حساسیت و قدرت آن را در نظر گرفت. شیشههای ارزان قیمت و ماشینی به علت داشتن ساختاری منظم و میزان سرب کمتر انتخابی مناسب برای حکاکی با لیزر به شمار میآیند. شیشههای گران قیمت و دستساز، در صورتی که با کار لیزر و عملکرد آن آشنایی نداشته باشید، انتخاب مناسبی محسوب نمیشوند. زیرا احتمال ترک خوردن و یا شکسته شدن این گونه شیشهها در هنگام کار و بر اثر گرمای ایجاد شده توسط دستگاه لیزر وجود دارد.
در صورت انجام حکاکی بر روی آینه، باید توجه داشت که هیچگاه سطح بازتاب کننده آن به سمت لیزر قرار نداشته باشد. زیرا ممکن است ناخواسته لیزر به سمتی دیگر بازتاب شده و حادثه بیافریند. با استفاده از دستگاه لیزر CO2 جیوه پشت آینه پاک شده و سطح حکاکی شده نیز مات میشود اما شیشه حکاکی نمیشود.
برای حکاکی بر روی لیوان، گیلاس و یا شیشههای منحنی، از ابزاری با نام روتاری استفاده میشود. همچنین برای حکاکی بر روی شیشههایی که دسته دارند از ابزاری تحت عنوان روتاری قیمت دستگاه برش لیزری استفاده میشود. برای حکاکی بر روی اینگونه محصولات، لیوان را باید طوری در دستگاه لیزر قرار داد که دسته آن در حین حکاکی حرکت نکرده و ثابت باقی ماند
حکاکی لیزری عکس روی شیشه
امروزه حکاکی لوگو، آرم، نوشته، عکس و ... بر روی شیشه و آینه کاری سخت و دور از ذهن به شمار نمیآید. در واقع با استفاده از دستگاه لیزرمیتوان به راحتی بر روی انواع شیشه حکاکی کرده و اجسام دکوری به منظور تبلیغات، یادبود و غیره ساخت.
همانطور که گقته شد یکی از انواع حکاکی بر روی شیشه و آینه با استفاده از دستگاه لیزر، حک چهره و یا عکس میباشد که یکی از بهترین روشها برای ثبت خاطرات و لحظات زیبا به شمار میآید. بر خلاف عکسهای معمولی، عکسهای حک شده بر روی شیشه هیچگاه تغییر رنگ نداده و کمرنگ نمیشوند. برای تمیز کردن این محصولات میتوان از پارچههای میکروفایبر (مانند آن چه برای تمیز کردن عینک به کار برده میشود) استفاده نمود.
عکسهای با کیفیت بالا و با فرمت jpg.، bmp. و یا png. را میتوان با استفاده از نرمافزارهای گرافیکی به صورت یک فایل برای حک بر روی انواع شیشه آماده ساخت. این فایل بعد از اعمال تغییرات در نور و سایه و یا اضافه کردن متن و نوشته دلخواه به عکس، برای آغاز حکاکی به دستگاه لیزر فرستاده میشود. با این روش امکان حک تصاویر با سرعت و کیفیت بالا فراهم شده است.
تعمیرات و نگهداری دستگاه برش لیزری
راه کار هایی برامحافظت از دستگاه برش لیزری
در زمستان، ضدیخ را به دستگاه برش لیزری فیبری خود اضافه کنید:
در زمستان دمای شهرها معمولا به زیر صفر می رسد. به منظور جلوگیری از یخ زدگی سیستم ها بهتر است ضدیخ را در دستگاه های لیزر برش خود اضافه کنید.
اصول و روش های استفاده از ضد یخ:
همانطور که می دانید مایعات نقطه انجماد دارند . زمانی که دمای مایع به پایین تر از این نقطه برسد، شروع به انجماد می کند. همین امر موجب می شود به سیستم شما آسیب وارد گردد. برای اینکه جلوی این موضوع گرفته شود، سه راه حل زیر را در نظر داشته باشید:
۱٫اگر برایتان ممکن بود خنک کننده آب را در شب خاموش نکنید و در همین زمان برای صرفه جویی در انرژی، دما را به ۵ الی ۱۰ درجه سانتیگراد برسانید تا اطمینان حاصل کنید مایع خنک کننده یخ نمی زند.
هر روز بعد از کاربرد دستگاه لیزر، خروجی لیزر و آب داخل سیستم خنک کننده را خالی کنید.
از ضدیخ استفاده کنید.
۲٫برای ماشین های برش لیزری فیبری، روش خالی کردن خنک کننده آب و برنامه طراحی لوله ها را در نظر داشته باشید.
قبل از اینکه بخواهید به طور خودکار سیستم خنک کننده آب را خالی کنید، دستگاه لیزر را خاموش کنید.
از طریق فشار پایین، آب را خالی کنید.
در نهایت، خروجی خنک کننده آب را باز کنید و اجازه دهید آب از تانک خارج شود. توجه داشته باشید که همه سیستم های خنک کننده در آب در لیزر، باید هد خروجی، هد پردازشی و سایر موارد خشک شده باشد .
دستگاه برش لیزر
استفاده از ضدیخ برای نگه داری ماشین لیزر
زمانی که دمای محیط بسیار پایین است باید از ضدیخ استفاده کنید. پایه اصلی ضدیخ ها معمولا مایعی است که از الکل و آب تشکیل شده است و نیازمند نقطه جوش و نقطه اشتعال بالاتری است. باید ضدیخ هایی را مورد استفاده قرار دهید که نقطه انجماد آن پایین تر از حداقل دمای محیط است.
استفاده از اتانول به عنوان ضدیخ کوتاه مدت:
در برخی از موارد به ضدیخ کوتاه مدتی نیاز خواهید داشت که می توان در این شرایط از اتانول استفاده کرد. مقدار اتانول نباید از ۴۰ درصد از حجم تانک بیشتر شود زیرا اتانول خورنده است و به آن اسیب وارد می کند. از این ماده نمی توان برای مقاصد طولانی مدت استفاده کرد. یک هفته باید تانک خالی شود و از آب خالص و مقطر برای پاکسازی لوله های خنک کننده استفاده شود. اگر هنوز هم به ضدیخ نیاز داشتید باید بر اساس نیاز خود ضدیخ مناسبی انتخاب کنید.
تعمیرات دستگاه لیزر
استفاده از برند مناسب:
سعی کنید از برند مناسبی برای تهیه ضدیخ استفاده کنید. نمی توان از ضدیخ برای کل سال استفاده کرد. بعد از یکسال، آب خالص یا مقطر باید برای پاکسازی لوله ها مورد استفاده قرار گیرد. با این وجود برای بهبود شرایط، بهتر است سیستم ارتقا یابد و خنک کننده آب خاموش نگردد.
با توجه به این که هر سال تعداد بیشماری نمایشگاه داخلی و خارجی در زمینههای گوناگون برگزار میشود و افراد حقیقی و حقوقی بسیاری در این نمایشگاهها شرکت دارند و سود و فروش بسیاری از این نمایشگاهها عاید شرکتها خواهد شد. برای جذب مشتریان در نمایشگاه شما باید به غرفه سازی اهمیت بسیاری بدهید. غرفه سازی همانند لوگو و برند باید نشان دهنده ویژگیهای شرکت شما، محصولات شرکت و متریال مورد استفاده در محصولات است؛ هر غرفه با توجه به خواست شما کارفرمای عزیز از مواد خاصی طراحی میشود و رنگ بندی و طراحی داخلی آن متناسب با سلیقه شما خواهد بود؛ در غرفه سازی نمایشگاهی مجموعه بی شماری از نکات هستند که شما باید به آنها توجه داشته باشید تا بتوانید مشتریها را جذب کنید برای مثال اگر شما یک شرکت ارائه دهنده محصولات خوراکی باشید ما میتوانیم با استفاده از نور پردازی و رنگهای تند مثل قرمز اشتهای مشتری و چشمهای او را تحریک کنیم و به سمت غرفه شما بکشانیم. شرکت شما با توجه به محصولاتی که ارائه میدهد در نمایشگاه به امکانات به خصوصی در غرفه سازی نمایشگاهی احتیاج دارد. ممکن است شما به میز کنفرانس اتاق گفت و گو مکانی برای مسابقه یا نمایش فیلم احتیاج داشته باشید تا بتوانید به بهترین صورت کالا و خدمات خود را تبلیغ کنید و مشتریان را جذب کنید. ممکن است شما به یک میز مذاکره برای نشستن و گفت و گو کردن با خریداران احتیاج داشته باشید و یا به ویترینی برای نشان دادن و امتحان کردن کالاها توسط مشتریان. در کل شما با توجه به خدمات و محصولاتی که به شرکت ما سفارش میدهید هزینههای متفاوتی را باید پرداخت کنید.
در آخرین جلسه همکاران خبرهی ما طرح سه بعدی غرفه نمایشگاهی را به شما نشان میدهند و در روزی که درهای نمایشگاه باز شود وسایل را به داخل غرفه می برند و قسمتهای مختلف را اسمبل کرده و تزیینات را انجام میدهند.
اولین و شاید مهم ترین اصل برای داشتن یک دکوراسیون نمایشگاهی امنیت است! بله درست حدس زدید هرگز نباید زیبایی را آنقدر افراطی به کار برد که امنیت غرفه شما زیر سوال برود.
از دیگر ویژگی های دکوراسیون نمایشگاهی زیبا نورپردازی های استاندارد است به طوری که مشتریان بتوانند به تمامی بخش های غرفه ها دسترسی مستقیمی داشته باشند. در دکوراسیون نمایشگاهی باید فکر اساسی در خصوص ویترین های داخلی شود، در نظر داشته باشید که ویترین های استفاده شده برایغرفه های نمایشگاهی به نسبت مغازه ها متفاوت است به این ترتیب که هر بخش باید به صورت سیار سوار شود و قابل انتقال باشد. اگر غرفه ای که برای خود انتخاب کرده اید دارای بخش بیرونی مناسبی است بهتر است که به فکر ویترین های بیرونی باشید.
از اهمیت نورپردازی در داخل دکوراسیون نمایشگاهی غافل نشوید. نورپردازی های استفاده شده برای بخش داخلی دکوراسیون نمایشگاهی باید آنقدر زیبا و خلاقانه باشد که مشتری را جذب خود کند.
از اهمیت نورپردازی در داخل دکوراسیون نمایشگاهی غافل نشوید. نورپردازی های استفاده شده برای بخش داخلی دکوراسیون نمایشگاهی باید آنقدر زیبا و خلاقانه باشد که مشتری را جذب خود کند
در ابتدای امر برای دکوراسیون نمایشگاهی باید فضای نمایش کالاها به طور دقیق مشخص شود، بخشی برای مذاکره نیز انتخاب شود، بخش اطلاع رسانی نیز باید ساده اما بسیار زیبا طراحی شود، و همینطور فضای نمایشی تصویری بسیار قابل قبولی نیز در نمایشگاه وجود داشته باشد.
به فضای نمایش در دکوراسیون نمایشگاهی اهمیت بیشتری دهید، در این بخش باید عنصر رنگ به طور دقیق رعایت شود و همینطور باید در نظر داشته باشید که وجود متریال های تزیینی در این بخش سبب تقویت عنصر ارتباط بین مشتری و غرفه دار می شود. برای دکوراسیون داخلی نمایشگاهی در بخش پشتیبانی عموما دو ناحیه مدنظر است، ناحیه قابل رویت و همینطور ناحیه غیر قابل رویت. در منطقه قابل رویت اهمیت دکوراسیون داخلی نمایشگاهی بسیار بیشتر است و شاید در بحث غیر قابل رویت آنطور که به نظر می رسد دکوراسیون داخلی نمایشگاهی اهمیت نداشته باشد.
امروزه مدیران دور اندیش و در پی گسترش فعالیت شرکت خود با شرکت در نمایشگاه های سالانه به این مهم پرداخته و با قرار گیری در فضای نمایشگاهی به کسب و کار خود رونق می بخشند.
تمام مراحل غرفه سازی نمایشگاهی با کادر مجرب مشاوران انجام می پذیرد و این اطمینان را برای شرکت ها ایجاد می کند که هیچ گونه نگرانی در خصوص برگزاری نمایشگاه نخواهند داشت.
غرفه سازی نمایشگاهی یکی از بخش های اصلی هر نمایشگاه محسوب می شود. امروزه با برگزاری نمایشگاه های مختلف در سراسر کشور، اولین چیزی که نظر بیننده را برای ارائه محصول در نمایشگاه جلب می کند، غرفه نمایشگاهی هر شرکت می باشد.
مشاوران زبده با در نظر گرفتن نوع محصول خدمت متناسبی را برای معرفی محصول شما فراهم می کنند و فضای مفرحی را برای حضور در نمایشگاه برای شما فراهم می آورند. غرفه سازی نمایشگاهی از خدمات جدیدی است که می بایست برای ارتقاء کیفیت برگزاری نمایشگاه به روز باشد تا هم بازدیدکنندگان و هم غرفه داران با قرار گرفتن در فضای نمایشگاهی خسته و آزرده خاطر نگردند.
ساخت غرفه سازی نمایشگاهی با پیچیدگی هایی همراه است که مشاوران خبره در این زمینه راهکار را به خوبی بلد هستند و از تمام تجربه و ایده خود برای محقق شدن این امر بهره می گیرند.
طراحی غرفه سازی نمایشگاهی از اهم موارد در ساخت غرفه است. استفاده از المان های زیبایی شناسی، رنگ بندی متنوع و متریال با کیفیت از ویژگی طراحی یک غرفه خوب است. هرچند تعداد روزهای نمایشگاه کوتاه است اما مدت زمانی که در این فضا سپری می شود زیاد بوده و حضور در نمایشگاه نباید برای بینندگان و غرفه داران خسته کننده شود.
قیمت غرفه سازی نمایشگاهی با توجه به میزان فضای غرفه و طراحی داخلی آن متفاوت است، اما برای حصول نتیجه بهتر قیمت مناسبی ارائه شده است تا همه شرکت ها اعم از شرکت های به نام و شرکت هایی که در پی گسترش فعالیت خود هستند بتوانند از این خدمات منحصر به فرد استفاده کنند.